Cara Kuruskan Badan Dengan Mudah Bagi Lelaki | Set Nutrisi Seimbang

Mempunyai bentuk tubuh yang sasa, tegap dan berotot pejal adalah idaman setiap lelaki. Ia juga menunjukkan seorang lelaki itu berbadan sihat tanpa sebarang penyakit obesiti.

Dan ia juga menunjukkan seseorang itu mengamalkan gaya hidup yang sihat dan mengamalkan makanan yang berzat.

Sudah pasti panggilan dan ejekan dari kawan-kawan seperti gemuk, tembam, gedempol tidak disukai sesiapa sahaja yang mengalami masalah obesiti.

Dan mungkin menganggu emosi seseorang hingga mengalami tekanan (stress) yang melampau.

Bagi anda yang mengalami masalah seperti ini, tidak perlu stress, kerana saya ada cara yang mudah untuk anda turunkan berat  badan anda sehingga dapat berat badan yang anda inginkan iaitu pengambilan nutrisi yang seimbang... 


Tapi sebelum itu, Jom Kita Ketahui Punca Kegemukkan ini.


7 Punca Gemuk Yang Anda Perlu Tahu




1. Tidur Kurang 6 Jam Sehari
  • Jika tidur anda tidak teratur dan kurang dari 6 jam, ia akan menjejaskan kadar metabolisme tubuh anda. Ini kerana jika anda cukup tidur dan konsisten ini membolehkan kurangnya lemak dalam badan anda
2.Tekanan Hidup
  • Stress menyumbang kegemukkan kerana ia mengubah pengambilan makanan sehingga menyebabkan seseorang itu makan secara berlebihan dan tidak mengawal kadar permakanan.
3. Kuat Makan Makanan Segera
  • Makan makanan segera seperti Pizza, Maggi atau sebagainya, akan meningkatkan tahap kalori dan gula dalam anda. Ini menyebabkan berat badan anda susah untuk turun. 
4. Genetik
  • Genetik adalah perkara biasa. Kerana ahli keluarga anda ada keturunan obesiti. Tapi tidak perlu bimbang. boleh di atasi melalui pengawalan sel DNA.
5. Gaya Hidup Kurang Aktif
  • Gaya hidup kurang aktif juga menyebabkan anda susah untuk turunkan berat badan.  Ini kerana tiada pembakaran kalori dan lemak berlaku.
6. Masalah Pencernaan
  • Masalah pencernaaan disebabkan sisa terkumpul di dalam usus mempengaruhi fungsi metabolisme anda, dan menjadikan tubuh anda susah untuk menukarkan nutrisi kepada tenaga.
7. Suka Makan Makanan Berminyak
  • Makanan yang berminyak mempunyai kalori yang tinggi. Jika Tahap kalori anda tinggi dan sudah tidak boleh ditukarkan kepada tenaga ia akan menyebabkan kalori itu terkumpul dan menjadi lemak dalam badan anda.


RISIKO OBESITI
  • Serangan Jantung
  • Sakit Sendi
  • Darah Tinggi
  • Kematian Pra-matang
  • Diabetes (Kencing Manis)
  • Gout
  • Strok

Cegah Obesiti Bersama Set Kurus

Bagi anda yang tidak tahu produk apa yang boleh kuruskan badan, konfius untuk pakai yang mana,  boleh baca penerangan produk kurus yang saya kongsikan di bawah untuk anda faham secara detail macam mana badan anda boleh kurus dengan mengamalkan set kurus di bawah ini.


SET KURUS BASIC/BAJET


Lecithin dan Alfalfa adalah 2 produk kurus yang wajib. Dan ada orang yang turunkan berat badan 20kg dengan menggunakkan 2 produk ini sahaja.. Biar betul, kan.. 2 produk murah ni je dah boleh turunkan berat badan..

Lecithin
  • Berfungsi memecahkan lemak dan membolehkan lemak terapung dalam darah serta mencegah lemak-lemak melekat dari dinding membrane.
  • Lecithin tidak boleh di hasilkan oleh badan, tetapi sangat diperlukan badan untuk memecahkan lemak.

Alfalfa Complex
  • Berfungsi sebagai detox semulajadi yang melawaskan penghadaman dengan lembut  untuk membuang lemak yang di pecahkan oleh lecithin tadi melalui pembuangan air besar.

Produk Tambahan

Herb-Lax
Herb-lax di ambil bagi yang susah membuang(sembelit). Ada sampai tidak membuang selama seminggu. Jadi ambil Herb-lax  untuk membolehkan anda lebih lawas membuang.

  • Menghindar masalah sembelit
  • Membersihkan najis yang tersekat
  • Mengempiskan perut
  • Menurunkan berat badan
  • Menyingkir toksin dalam badan



Omega Guard
Kalau badan jenis yang susah sangat turunkan berat badan, perlu tambah Omega Guard ini. Khas untuk yang ada masalah obesiti, lemak-lemak tepu dan cepat berasa lapar. 

Kerana Omega Guard mempunyai kandungan Omega 3 untuk membantu anda mengawal selera makan (kenyang).

Omega Guard juga berfungsi membakar lemak - lemak jahat. Ia  terkandung hormon leptin. Hormon leptin jika tinggi akan menyebabkan anda rasa kenyang. 

Tetapi dalam masa yang sama anda akan rasa haus. Jadi bila anda ambil Omega Guard sebaiknya anda minum air masak yang mencukupi.


ESP( Energizing Soy Protein) 
Merupakan sumber protein biologi yang berasakan lengkap soya semulajadi. Jadi ia rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino yang sangat penting.

Asid amino yang tidak mampu dihasilkan oleh tubuh badan kita sangat perlu untuk kepejalan otot dan mampu turunkan berat badan anda.

Ia juga mampu memberi anda rasa yang sangat kenyang dan bertenaga. Ini kerana ESP mengandungi protein yang sangat tinggi dan ia membuatkan anda rasa kenyang lebih cepat dan tahan lama. 

 Apabila anda kenyang semestinya anda tidak berasa ingin makan dengan banyak disamping mempunyai tenaga yang tinggi.

Dan Ini membolehkan berat badan anda turun dengan cepat.. Awesome kan !


Berikut adalah Testimoni Pengguna yang berjaya turunkan berat badan dengan Set Kurus Shaklee.




Berat mencecah 100kg – dah guna produk shaklee tujuan menurunkan berat badan. Alhamdulillah..ianya berkesan dan tiada side effect





Saya guna set shape up shaklee. Bukan sahaja berat turun tapi ruam pada kulit saya berkurangan, rambut saya semakin sihat, bacaan kolestrol pun turun. Seluar dan baju lama dah muat.




Niat nak cuba Omega Guard utk kesihatan tp x sangka, Omega Guard bantu turunkan berat badan sy sebanyak 8kg dlm sebulan ! Mmg power lah Omega Guard ni.



Mereka sudah. Anda bila lagi ??? 


Jom dapatkan segera konsultansi dari saya, Farah Wahida dan dapatkan cara makan yang betul dan berkesan di setiap pembelian Set Kurus Shaklee dari saya.



Anda Boleh Pilih Samaada Set Kurus Bajet Atau Set Kurus Penuh



ATAU






Note : Dapatkan less 15-30% dengan setiap pembelian Set Kurus apabila mendaftar ahli bersama saya. Daftar Ahli <<






No comments:

Popular Posts