Kelebihan Bisnes Shaklee Yang Anda Perlu Tahu | DAFTAR SEKARANG

Di mana-mana pun orang sebut pasal Bisnes Shaklee ni. Dari Kualiti Produk, Harga dan Jadi Ahli. Semua tertanya-tanya. 

"Best ke Bisnes ni?"

"Bisnes Shaklee macam Bisnes MLM jugak kan?"




Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada semua yang sudi membaca ruangan farah hari ini tentang Kelebihan Bisnes Shaklee ni.

Alhamdulillah, terdetik hati untuk menulis dan berkongsi secara terperinci tentang kelebihan bisnes ini kepada anda semua.

Okay. Farah mulakan dengan perkongsian pengalaman farah. Macam mana Farah boleh terjebak dengan bisnes shaklee ni? Apa yang farah dapat dengan bisnes ni??

Farah mula dengan guna produk shaklee pada Januari 2016, masa tu farah ada 3 masalah kulit iaitu kulit berminyak, berjerawat dan berparut. So farah decide pakai produk shaklee dan alhamdulillah. farah dapat kesan yang sangat-sangat baik. kulit dah tak berminyak, jerawat pun time period je, dan parut pun banyak sangat kurang.

DAN BERMULA SAAT ITU. . .

Farah mula bergiat aktif dengan bisnes shaklee untuk membantu kongsi kebaikkan produk shaklee kepada sesiapa yang ada masalah seperti farah, tak lupa juga untuk masalah kesihatan yang lain. 

Lagipun siapa yang tak nak sihat, semua nak sihat mesti akan cari supplement yang boleh mengisi nutrien penting dalam badan. 

Memandangkan permakanan setiap hari kita pelbagai jenis dan boleh memberi impak yang buruk kepada badan kita.

Dan Sejak itu, Shaklee adalah bisnes yang tepat untuk farah berbisnes. Dengan kelebihan bisnes shaklee, membuatkan farah bersemangat untuk meneruskan bisnes ini. HA ! nak tahu tak ape kelebihan bisnes ni? Jum Baca




1. Yuran Yang Rendah

Yuran daftar Ahli Shaklee adalah RM35. 

Kelebihan Bisnes shaklee, anda akan dapat diskaun harga semua produk 15-30%. wah banyak kan? jual harga runcit dan dapat untung. Bukan itu sahaja, Jumlah point akan di total dan di bank-in oleh syarikat Shaklee Malaysia kepada anda yang berjaya jual sebanyak 150 point dan ke-atas.

Nampak kan? ada dua keuntungan kat situ.


2. Keahlian Seumur Hidup

Keahlian Shaklee adalah Seumur hidup, dengan jumlah RM35 tadi, anda dah boleh berbisnes seumur hidup anda. 


3. Bonus Bulanan

Bonus bulanan dikira berdasarkan kiraan point produk yang anda dah jual. Biasanya kami panggil "Cash Bonus".




Gambar di atas menunjukkan kiraan bonus bulanan mengikut jumlah point yang terkumpul. 

Farah bagi contoh jualan ye.. 

Point satu botol Vivix = 112uv
then bila anda jual 26 botol ke atas ia bersamaan 3000+ uv, 
 automatik anda akan dapat RM2000+ dalam tangan dan belum masuk untung runcit yang anda jual.
Kalau masuk untung runcit anda akan dapat lebih RM3000+ dalam tangan.


Dan Shaklee Malaysia akan bayar cash terus ke akaun bank anda. Sebab tu masa isi borang, anda perlu isi No. Akaun bank anda.

Dan anda di naikkan Pangkat "Supervisor". ( Tengok Point No.8)


4. Diskaun Keahlian Yang Hebat

Seperti yang farah cakapkan tadi, Diskaun setiap produk adalah antara 15-30%.  


Contoh anda jual Vivix 10 botol dan dapat diskaun 15% setiap botol.  Jadi untung runcit yang anda dapat ialah : 


RM72.20 x 10 Botol = RM722.00 ( Untung Runcit anda)

Rasa cukup tak ? Dah terlebih cukup sebenarnya, kalau jual 20 30 botol, lagi banyak untung. Belum masuk Cash Back lagi kan? hehe. So jangan tunggu lama-lama.


5. Bimbingan Kelas Online / Offline

Yang ni yang paling penting untuk bimbing anda semua tentang Bisnes Online dan Offline. Sebab ape?? 




Sebab kalau takde ilmu Bisnes kedua-duanya iaitu Online dan Offline, 

macam mana cara nak handle customer, 
macam mana cara nak tarik customer beli dengan kita, 
macam mana nak buat customer minat dengan personaliti kita dan 
paling penting macam mana nak tarik minat customer pada produk kita. kan??

Jadi sangat-sangat penting untuk kami membimbing anda, berkongsi cara kami agar mudah untuk anda memulakan bisnes dengan platform yang kami sediakan.

Apa yang kami sediakan ?

Online Marketing 

  • Teknik Pemasaran melalu Blog
  • Cara Buat Video (Youtube)
  • Self Branding FB
  • Teknik Close Sale (Whatsapp)
  • Menerangkan kelebihan Produk
  • Iklan Fb Ads / AdWords
  • 4S (Servicing, Sponsoring,Selling & Sharing)
Offline Marketing
  • Cara bercakap dengan baik pada customer
  • Menerangkan kelebihan Produk
  • Edaran Flyer
  • Banner
  • Bersosial / Bina Network Group

6. Jemputan Ke Group Khas

Apabila anda dah sah menjadi ahli shaklee, anda akan dimasukkan ke group khas di mana di kelilingi oleh mentor shaklee yang hebat-hebat. 



Banyak ilmu yang akan di kongsikan daripada mereka yang mana sudah bertahun-tahun berpengalaman dalam bisnes shaklee, serta di ajar Cara terbaik untuk memulakan bisnes shaklee ini.

Kalau Bisnes lain,mungkin mereka mungkin membiarkan anda terumbang-ambing, membiarkan anda menyelesaikan masalah sendiri tanpa memberi tunjuk ajar.

"Macam mana nak jawab dengan customer ni? Alamak, Tak tahu sangat pasal produk.. Group macam tak active je. hmm"

Betul tak? So pilihlah bisnes yang menjamin masa depan anda dan di kelilingi mentor-mentor yang hebat.

Jaminan Group kami adalah mengajar anda secara santai (selesa) , menjawab setiap persoalan anda, berkongsi idea dan membantu anda mencapai impian anda dalam bisnes shaklee sehingga anda berjaya. 

Macam mana ? Seronok tak ni nak mula bisnes shaklee ni? 
Boleh bergaul2 dengan orang yang dah berjaya. :)


7. Menjana Income 

Bisnes Shaklee adalah bisnes yang paling sesuai untuk anda yang ingin menjana income seberapa yang anda mahu. Semakin banyak jualan anda, semakin besar Income anda.. wahh sape tak nak kan?



Nak beli kereta, nak beli rumah sendiri, bagi kat mak and ayah kat kampung. Kalau boleh semua nak hasil dari income sendiri. Tanpa buat loan. kan?

So shaklee satu-satu bisnes di mana memberi peluang untuk anda menjana income bergantung kepada usaha anda.  Untuk next point farah akan kongsi tentang Bonus yang menarik dari shaklee selain cash back dan untung runcit.. 

mesti dah tak sabar kan?? jum baca


8. Pelbagai Bonus Menarik

        a)  Bonus Kepimpinan


  •  Dalam Shaklee ada pangkat iaitu 6 Pangkat yang layak dapat Bonus.  Master Coordinater adalah pangkat yang paling tinggi di mana mempunyai group jualan yang tinggi setiap bulan. Sebab tu kami mengajar anda cara berbisnes cara yang terbaik untuk memperlakukan jualan anda untuk mencapai seperti mereka yang dah berjaya. 


       b) Car Bonus


  • Car Bonus di bayar secara cash kepada anda yang telah mencapai syarat-syaratnya. Tak semestinya car bonus untuk bayar kereta. kan?? , boleh buat macam-macam lagi. kereta pun berapa ratus je sebulan kan? silap-silap kereta pun dah beli cash, jadi Car Bonus nak buat ape? heheh semua atas anda. Car bonus REWARD untuk anda yang dah berjaya.

       c) Shaklee Free Trip


  • Gambar di atas adalah salah satu Free Trip untuk mereka yang dah berjaya capai syarat-syarat yang dikeluarkan oleh shaklee. Semua di tanggung oleh shaklee, duit perbelanjaan pun shaklee yang bagi.
  •  Best Gilerrr sesiapa yang bertuah tu.. pergi free trip luar negara, tak payah keluar duit da. Bonus duit dapat, Bonus trip pun dapat. 
  • Jom fight untuk capai trip free shaklee.. Tahun depan kemana pulak ye?? hehe


9. Bukan Piramid 



Point terakhir, farah nak tegaskan. Bukan bisnes yang guna sistem piramid, dan bukan juga bisnes MLM. ia bergantung kepada usaha anda. tak perlu cari orang seperti bisnes lain. 

Mereka nak join bisnes atau nak beli produk shaklee shaklee, mereka akan cari anda, tugas anda kongsi kebaikkan produk shaklee dan beri tunjuk ajar kepada mereka yang nak jadi seller shaklee agar mereka berusaha untuk mencapai matlamat mereka.

Ilmu perlu dikongsi, agar berjaya bersama-sama. Jum Realisasikan Impian kita semua.  


Daftar Ahli Dengan Saya

Daftar Ahli ada dua cara sama ada anda pergi daftar ke branch shaklee dan daftar atas ID : 1222568 atau boleh daftar dengan saya.. saya akan daftarkan anda di laman web Shaklee

Jika anda daftar di Branch menggunakan ID : 1222568, anda boleh ke langkah seterusnya, whatsapp saya untuk saya invite anda ke group bisnes shaklee kami. 

Atau memudahkan kerja anda just tekan "DAFTAR AHLI" untuk saya daftarkan anda di laman web Shaklee



Semoga info ini memberi manfaat dan pemahaman kepada anda semua untuk membina bisnes shaklee anda bersama kami. In shaa Allah. 




Other Posts 


No comments:

Popular Posts