Jerawat Pasir ?? Ohh Tidak! Bagaimana Cara Mengatasinya | Beauty Health

Jerawat adalah sesuatu normal bagi golongan remaja lelaki dan wanita seperti anda. Entri sebelum ini, saya dah banyak kongsikan tentang jerawat yang punca-puncanya hampir sama. Dan anda semua tahu jerawat ada banyak jenis, seperti Jerawat Batu, Whiteheads, Blackheads dan Jerawat Pasir.



Tetapi kali ini, saya nak kongsikan tentang Jerawat pasir yang golongan remaja selalu hadapi. Sebab jerawat pasir di katakan salah satu punca anda hilang keyakinan diri untuk berhadapan dengan semua orang terutama kawan-kawan anda, majikan dan lain-lain. betul ke??

Ya betul.. anda mesti rasa sangat malu dengan wajah anda dan malu di ejek muka hodoh, muka kotor dan sebagainya. Dan anda juga mungkin pernah cuba produk-produk yang ada di pasaran sekarang untuk masalah ini, tapi tak sesuai malah makin teruk dan jadi kulit pun semakin nipis. Itu tandanya produk yang anda pakai mempunyai racun yang terlarang. So hati-hati...

Jerawat Pasir

Asalnya Jerawat Pasir terjadi akibat minyak (sebum) pada kulit wajah terlalu banyak sehingga menyebabkan liang pori tersumbat malah ia juga di jangkiti bakteria dan kotoran yang bebas di persekitaran anda.

Selain itu, Jerawat Pasir mudah dijangkiti apabila anda memicit jerawat lain seperti jerawat batu. Ini menyebabkan bakteria jerawat semakin membiak ke seluruh wajah anda hingga menyebabkan jerawat pasir yang banyak.

Ia juga boleh menyebabkan radang kulit seperti kemerah-merahan yang melampau di bahagian jerawat pasir.

Faktor- Faktor Jerawat Pasir

Ada Sel kulit Mati

Kesan jerawat yang lama, kesan luka dan kulit selalu terdedah dengan cahaya matahari menyebabkan sel kulit anda mati.

Dan sel kulit yang mati akan menjadikan liang pori anda tertutup dan ini menyebabkan liang pori anda tersumbat dan terperangkap dengan sebum dan bakteria hingga menyebabkan pertumbuhan jerawat paisr.

So untuk kulit rosak perlu banyakkan buah-buahan yang mengandungi Vitamin C. Ini kerana Vitamin C yang tinggi mampu membina sel kulit baru dan menanggalkan sel kulit mati serta menguatkan sel kulit anda dengan melawan bakteria jerawat pasir.

Kerap Cuci Muka

Selalu kerap cuci muka juga salah satu penyebab pertumbuhan jerawat. Kebiasaan ia kerana pencuci muka itu mempunyai buih yang terlalu banyak. Buih di hasilkan dari salah satu bahan kimia yang berbahaya iaitu Sulfurik Asid. Sulfurik acid sebenarnya sesuai untuk mencuci lantai, baju dan sebagainya.

Untuk kulit ia sangat berbahaya memandangkan ia bahan sintetik tanpa kawalan dan menyebabkan  kulit muka hilang kelembapan asli dan menjadikan kulit anda kering dan menjadi terlalu nipis.

Dan apabila ia terjadi seperti ini, kulit anda akan jadi terlalu sensitif dan pertumbuhan jerawat menjadi mudah dan banyak.

So untuk memilih  pencuci yang selamat, anda perlu cari pencuci muka yang tanpa sulfurik acid. Kerana pencuci yang tiada buih lagi selamat berbanding yang banyak buih dan tidak menghakis kelembapan semulajadi kulit anda.


Produk Kosmetik Yang Berminyak

Memandangkan banyak produk kosmetik dipasaran sekarang, jadi anda perlu berhati-hati alam memilihnya.

Kebanyakkan produk , penjual akan menyatakan produk mereka dari "bahan 100% semulajadi". Jangan mudah terpedaya.

Jangan kerana hanya ingin kelihatan cantik, flawless, glowing, anda tersalah memilih produk yang mengandungi minyak yang banyak.

Ini kerana ia akan menambahkan minyak pada muka anda dan liang pori muka anda akan tersumbat. Jika liang pori tersumbat,  makin banyak bakteria jerawat pasir akan membiak.

Pekerjaan

Bagi lelaki kebiasaan kebnayakkan daripada anda bekerja di kawasan kilang, seperti kilang besi, kilang ,minyak dan kilang-kilang lain yang dipenuhi dengan debu-debu, asap-asap kotor. betul tak?

Jadi tahukah anda disebabkan debu-debu dan asap-asap kotor boleh menyebabkan jerawat pasir di kulit muka anda. Ini kerana bakteria telah tersumbat di liang pori.

Ditambah lagi kerja di tengah panas, dan menyebabkan kulit anda berminyak. Ini boleh memperbanyakkan lagi jerawat pasir membiak di sekitar  kulit muka anda.


Hilangkan Jerawat Pasir Secara Semulajadi

Limau Nipis



Limau nipis mampu mengecutkan segala jenis jerawat. Limau nipis mengandungi Vitamin A dan C. Untuk menghilang jerawat pasir sangat sesuai.

Tips : Potong Nipis, dan tekapkan pada bahagian jerawat. Biarkan ia semalaman.



Buah Oren

Buah oren mengandungi Vitamin C di mana ia mampu menguatkan sel kulit anda dari pembiakan bakteria jerawat pasir.



Buah oren mempunyai dua jenis iaitu manis dan masam. Jadi pilih yang masam ye. kalau manis takut jadi kecing manis pulak. hehehe

selain itu, Buah oren  juga mampu menanggalkan sel kulit rosak secara semulajadi. Woww.. hebatkan buah oren ni.

Ini kerana Buah oren mengandungi beta-karotena yang juga mampu melindungi sel  kulit menjadi rosak dan melawan radikal bebas.

Tips : Makan Buah Oren 5-7 biji sehari untuk kesan yang maksimum.


Lidah Buaya


Lidah buaya atau dipanggil Aloe Vera, terkenal dengan khasiat semulajadinya yang mampu mencantikkan kulit. 

Bagi jerawat pasir, Lidah buaya ini sangat sesuai. Caranya, anda potong Lidah buaya ini, dan ambil isinya yang dalam, kemudian sapu di bahagian jerawat. Biarkan ia selama 30 minit. kemudian bilas.


Bagi anda yang mempunyai kekangan masa ingin melakukan ketiga-tiga cara ini untuk menghilangkan jerawat. Atau anda seorang yang kurang suka dengan buah oren. Seperti saya, saya jenis memang tak suka makan buah. Kalau sayur saya makan jugak. kalau buah saya gaduh dari kecik.. hehe

Jangan bimbang, ada cara lagi mudah untuk anda hilangkan jerawat pasir, selamat dan sangat-sangat berkesan iaitu Set Jerawat Pasir. 

Sebenarnya ia sesuai untuk semua jenis jeawat. Kalau ada salah satu jerawat batu pun, ia akan hilangkan juga. 

so memang bagus set ni, boleh hilangkan semua jenis jerawat termasuk jerawat pasir yang anda hadapi sekarang. 

Set Jerawat Pasir 




Ini adalah Set Jerawat Pasir yang mana saya sendiri amalkan untuk menghilangkan jerawat serta membina sel kulit baru yang dah rosak. 

Cara mudah je. Telan setiap hari. tak perlu kunyah seperti buah. Tak perlu sapu pada muka seperti lidah buaya yang saya kongsi tadi. 

Jadi tiada lagi masalah terskip atau terlupa. kerana sangat mudah juga untuk dibawa ke mana-mana. 

Di bawah ini saya kongsikan serba sedikit tentang kedua-dua produk di atas.: 


GLA Complex - Kombinasi minyak Borage yang mengandungi asid gamma lenolenik, minyak bunga matahari dan Vitamin E untuk :

  • Menghilangkan minyak kotor yang tersumbat dalam liang pori. Serta menghilangkan minyak kotor seluruh wajah yang menjadi penyebab utama pertumbuhan jerawat pasir.
  • Mengurangkan inflamasi kulit, alergik dan kulit kering.


Vitamin C SR - Dihasilkan dari buah oren di mana 1 tablet Vitamin C = 7.5 biji oren termasuk kulit. Ia mempunyai Vitamin C yang sangat tinggi untuk :


  • Pembetukkan kolagen di bawah sel kulit.
  • mengurangkan jerawat.
  • bertindak sebagai antioksidan untuk melawan bakteria pada kulit.
  • Mengawal minyak pada kulit.

Sekali beli boleh tahan 1-2 bulan. Jimat sangat berbanding nak beli buah setiap hari kan? Nak kunyah lagi. Dengan set Jerawat pasir ni, telan sahaja dah selesai masalah jerawat. Kulit pun makin licin dan cantik. 

Dijamin Berkesankah Set Jerawat Pasir ini?

Buat pengetahuan anda, Syarikat telah mengeluarkan modal sebanyak USD 300 juta dalam pembangunan makmal penyelidikan dan pembangunan produk. 

 

Syarikat juga telah menjalankan 100,000 ujian kualiti dan 23,000 ujian keselamatan dan berkesan setiap tahun.

Dan kesan ke atas kulit boleh di lihat dalam tempoh 14 - 21 hari bergantung kepada tahap masalah kulit.

Apa perbezaan Set Jerawat Pasir Shaklee Dengan Set Jerawat Pasir Jenama Lain?

Kebanyakkan Set Jerawat Pasir lain mengandungi bahan kimia samaada yang dalaman atau luaran. 

Contoh pembalutan tablet. Tablet produk lain kebanyakkan dengan bahan kimia,  berbanding Shaklee ia 100% semulajadi. 

Jadi anda tak perlu bimbang, kerana Set Jerawat Pasir Shaklee dijamin selamat dan berkesan.




Kenapa Anda Wajib Dapatkan Set Jerawat Pasir  Shaklee Dari Saya?


  • Produk Shaklee hanya diedarkan oleh Pengedar Shaklee sahaja. Produk Shaklee tidak boleh dijual dengan menggunakan farmasi, kedai atau laman web seperti Lazada.
  • Ramai pelanggan yang membeli di kedai atau mana-mana platform yang tidak sah ini, biasanya mereka akan menghadapi masalah seperti berikut, antaranya:-
  • Tidak diajar teknik pengambilan yang tepat untuk masalah berkaitan.
  • Tidak boleh bertanya dengan lebih terperinci jika ada soalan. Sebab kedai atau farmasi tidak akan melayan whatsapp anda.
  • Anda tidak akan mendapat servis lebih anda beli dari kedai atau farmasi tentang keberkesanan produk Shaklee.

Testimoni Saya 




Saya sudah. Anda bila lagi ??? 



Jom dapatkan segera konsultansi dari saya, Farah Wahida dan dapatkan cara makan yang betul dan berkesan di setiap pembelian Set Jerawat Pasir Shaklee dari saya.





Note : Dapatkan less 15-30% dengan setiap pembelian Set Jerawat Pasir apabila mendaftar ahli bersama saya. Daftar Ahli <<

No comments:

Popular Posts